Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimiz
Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimiz sanayi modeli değil, ziraat modeli eğitim MEB programı temel alınarak, eğitimde fark yaratmış uluslararası okulların yöntem ve teknikleriyle harmanlanarak Ankara Yenimahalle Kampüs Kolejine özgü eğitim modeli geliştirilmiştir.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar eğitimlerimiz çizgisel değil canlıdır, dinamiktir, organiktir. Ankara Yenimahalle özel ilkokul içinde her birey öğrenmeye hazırlanma, öğrenme ve hatırlama aşamalarında farklı yollar kullanılır. Ankara Yenimahalle Kampüs Koleji öğrenme modelinde her öğrencinin ilgi, yetenek ve yeterlilikleri süreç içerisinde izlenerek öğrenme şekilleri saptanır. Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerinde Proje tabanlı, beceri odaklı ve teknoloji ağırlıklı eğitim modelimizde; öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek, akademik başarılarını artırmak, mutlu ve özgüvenli bireyler yetiştirmek amaçtır.
Yetenek ortada durmaz, Maden gibidir. Keşfedilebilmesi için gerekli ortamın hazırlanması gereklidir. Bunun yolu da iyi eğitimden geçer. Tıpkı göz retina yapımız ve parmak izlerimizin birbirinden farklı olması gibi yetenek de kişiye özgü ve bireysel bir kavramdır. Elbette benzer yeteneklere sahip bireyler vardır ancak kimse bir başkasının tam anlamıyla kopyası olamaz. Her birey-çocuk özeldir, farklı yeteneklerle dünyaya gelir. Her çocuğun daha açığa çıkmamış bir yeteneği vardır. Çocuklarımızın var olan yeteneklerini geliştirmek, üst seviyeye taşımak aile ve Ankara Yenimahalle özel ilkokulun sorumluluğundadır. Baskın yeteneklerini ön plana çıkaran, yapılandırılmış eğitim sistemi uygulandığında; öğrencilerimiz akademik ve yaşamsal beceri yönünde hayata hazırlanmış olur.
Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimiz öğrenciye göre kişiselleştiririz. Hiçbir çocuk geride kalmasın diye yıl başında rehberlik servisimizin uygulayacağı test ve etkinliklerle öğrencinin kişiye özel öğrenim stili ortaya çıkarılır. Yetenek alanları keşfedilir. Desteklenmesi sağlanır. Haftada iki ders saati akademik gelişimlerini üst düzeye çıkarabilmek için öğrencilerimiz seviye gruplarına ayrılır uygun eğitimler ile desteklenir. Bu program ile her öğrencimiz kendi gelişimini tamamlar.
Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimizde Yaratıcılık
Yaratıcılık, sınırları olamayan, geliştirilebilen bir eylemdir. Öğrenilmez fakat uygun koşullar sağlandığında özellikle duygu ve düşüncelerin rahatça ifade edilebildiği aktivitelerde gelişmektedir. Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimiz Duygu ve düşüncelerin rahat ifade edilebilmesi de duygusal olarak güven veren bir ortam da ortaya çıkarılır. En kötü deneyimin bile yaratıcılık üzerindeki olumlu etkisi düşünüldüğünde öğrencilerimiz yanlış yapmaktan korkmazlar ve risk alırlar. Eğitim sistemimiz sadece sınıf ortamında değil, STEM-A eğitim alanlarında, spor alanlarında, ahşap tasarım atölyelerinde, toprak ve mutfak atölyelerinde ve diğer yaşamsal alanlarda sağlanır.
Bu yaklaşımla öğrencilerimiz:
- Farklılıklarının farkına varırlar ve geliştirmek için fırsatları doğru kullanırlar.
- Bireysel öğrenme stillerini (görsel, işitsel ve kinestetik) keşfederek başarılarını üst seviyeye taşırlar.
- Ulusal ve Uluslararası düzeyde çalışabilecek niteliklere sahip olurlar.
- Analiz ve sentez yeteneklerini geliştirirler ve düşüncelerini özgür olarak ifade ederler.
- Bilimsel araştırmaların içinde yer alır, yaratıcı ürünleriyle gurur duyarlar.
- Toplum önünde saygın ve özgüven sahibidirler.
- Türkçeyi doğru etkin kullanır ve en az iki yabancı dilde yazılı ve sözel ifade becerisine sahip olurlar.
- Sorumluluk alır ve insiyatif kullanırlar.
- Kendi toplum ve başka toplum değerlerine saygı gösterirler.
- Hedeflerini belirler ve hedeflerine ulaşmak için gereken çalışmaları yaparlar.
- Aldıkları STEM-A eğitimini gelecek yaşantılarında liderler politikasında kullanırlar.
- Mutlu ve başarılı birey olmanın tadına varırlar.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar - Çift Dilli Eğitim
İki farklı dilde iletişim kurabilme becerisi anlamına gelen, Ankara Yenimahalle özel ilkokullar “İki dillik” (Bilingualism) eğitim anlayışımızda dilbilimi seviyesinin ve konuşma gelişiminin yüksek oranda artması için öğrencilerimiz Türk ve Yabancı öğretmenlerimizin işbirliği ile sınıf ortamlarında düzenli olarak iki dilde eğitim alırlar. Günlük hayatla bağlantılı ve ilgi çekici yöntemlerin kullanıldığı teknolojik cihazlar aracılığı yerine öğrencilerin öğretmenleri ile etkileşim halinde olduğu bu sistem içerisinde öğrencilerimiz iki dili daha çabuk daha hızlı öğrenirler.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içindeki okulumuzda Çift dilli eğitim ortamında yetişen öğrencilerin dil becerilerinin olumlu gelişiminin yanında beyin faaliyetleri daha aktif olup, hafıza gelişimleri daha hızlıdır. Bu da okumayı daha erken öğrenmelerini, daha iyi odaklanabilmelerini ve öğrendiklerinin daha kalıcı olmasını sağlamaktadır. İki dili aynı anda akıcı olarak konuşan kişiler iki farklı dilin kelime zenginliğinden faydalanarak kendilerini daha etkili bir anlatım ile ifade edebilirler.
Ankara Yenimahalle özel ilkokul eğitimlerimizde her gün, İngilizce derslerimizin haricinde, ilk ve son ders saatlerinde sınıf öğretmenimizin Türkçe işlediği konuların, yabancı öğretmenlerimiz tarafından tekrardan İngilizce olarak işlenir. Bu öğrencilerimizin kiminle ve hangi ortamda İngilizce veya Türkçe konuşması gerektiğinin netleşmesini sağlayarak daha iyi algı, hatırlama, düşünme, muhakeme yapabilmenin dışında, öğrencimize problem yaşamadan iki dili mükemmel şekilde kavratıp konuşturacaktır.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar İngilizce Dil Eğitimi
Ankara Yenimahalle Kampüs Koleji özel İlkokulu anadil gelişimiyle paralel olarak yürüttüğü İngilizce derslerini dört temel dil becerisi üzerine kurgular. Dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerileri üzerinde durularak İngilizcenin ana dil yetkinliğine yakın bir düzeyde kullanılması hedeflenir. Hedeflenen kazanımlar, Avrupa Ortak Dil Öğretim Çerçeve Planı (Common European Framework for Language Learning – CEFR) doğrultusunda müfredat programına eklenir.
Ankara Yenimahalle Kampüs İlkokulunda İngilizce eğitimi 4 ana temele dayanır:
- Öğrencilerimizi yaşam becerileriyle donatıyoruz.
Ankara Yenimahalle Kampüs özel ilkokulu İngilizce programı öğrencilerin kişisel, sosyal, duygusal gelişimleri ile birlikte aynı zamanda doğal yollardan 21. Yüzyıl becerileriyle donatmayı hedefler. Bu amaçla özel olarak tasarlanmış aktiviteler ve görsel – işitsel materyaller kullanılır.
Ankara Yenimahalle Kampüs özel İlkokulu öğrencileri için geliştirdiğimiz 6C eğitim modelini uygulamaktayız. Bu model ilk olarak Michael Fullan ve Maria Langworthy tarafından geliştirilmiş olup ayrıca UNESCO tarafından da kabul edilerek “Transversal Skills” adı altında literatüre kazandırılmıştır. Buna göre programımızda üzerinde durulan 21. Yüzyıl becerileri şu şekilde sıralanmaktadır:
1. Yaratıcılık ve hayal gücü
2. Liderlik ve kişisel gelişim
3. Vatandaşlık bilinci
4. Eleştirel düşünme ve problem çözme
5. Dijital okur yazarlık
6. İş birliği ve iletişim
- Eğlence dolu ve etkileşimli sınıflar
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içinde eğitimlerimiz her öğrencimizin öğrenme biçimleri ve ilgi alanlarının farklı olduğu bilinciyle yapılır. Öğretici materyallerimizi olabildiğince çeşitlendirmekte ve oyunlar, şarkılar ve proje görevleri gibi mantık ve ileri düzey düşünme becerileri gerektiren aktiviteler tasarlamaktayız. Derslerimizi çocuklarımızın kendilerini özgürce ifade edebildikleri ve sorular sorabildikleri bir alan haline getiriyoruz.
- Geri bildirim ve aile iletişimi
Ankara Yenimahalle özel ilkokul öğrencilerimiz birinci sınıfın ikinci döneminden itibaren günlük tutmaya başlarlar. Ayrıca yıl içinde oluşturdukları ürünlerini muhafaza ederek sene sonunda öğretmenlerimiz eşliğinde velilere sunarlar. Velilerimiz ayrıca öğretmenlerimiz tarafından oluşturulan sınıf içi değerlendirmeler hakkında düzenli bir şekilde bilgilendirilir. Çocuklarımızın dil gelişimi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olurlar. Bunun yanında çevrimiçi çalışmalar ve bu çalışmalara ait başarı grafikleri de yine velilerimiz ile paylaşılmaktadır.
- Uluslararası Sınav Yeterliliği
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokullar öğretmenlerimizin düzenli olarak yaptığı proje ve sunum bazlı sınıf içi ölçme değerlendirmelerin yanında öğrencilerimiz Cambridge ESOL tarafından yer yıl düzenlenen Young Learners Exam (YLE) adı altında yer alan Starters ve Movers sınavlarına girerler. Dünyada her yıl üç milyon öğrencinin girdiği bu sınavlar Cambridge ESOL tarafından görevlendirilen gözetmenler tarafından uygulanır ve değerlendirilir. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ölçmeye yönelik olarak hazırlanan bu sınavlarda öğrencilerimiz İngilizce yeterliliklerini uluslararası düzeyde belgelendirme fırsatı elde ederler. 3. Sınıflarımız Starters, 4. Sınıflarımız ise Movers sınavına girmektedirler. Sınavlara hazırlanmak ve eğlenerek öğrenmek için öğrenci kulüplerimiz dahilinde de çalışmalar yapılmaktadır.
Ankara Yenimahalle özel ilkokul İkinci Yabancı Dil
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokul Okulumuzda ikinci yabancı dil olarak Almanca, Fransızca ve İspanyolca dersleri verilmektedir. 2. yabancı dil programımız sayesinde, öğrencilerimize kendilerini iki farklı dilde ifade etme becerileri kazandırırken farklı kültürleri öğrenmelerini ve farklılıklara saygı duyarak dünya vatandaşı olma yolunda ilerlemelerini hedeflemekteyiz.
İlkokul 3D Laboratuvar
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokul Öğrencileri, daha şimdiden, geleceğin eğitim sistemi olarak da öngörülen 3D içeriklerle, okuyarak, dinleyerek, duyarak, görerek, eğlenerek ve her şeyden önemlisi hissederek öğreniyorlar. Bu sınıflarda, bazen insan vücudunun içindeki damarlarda dolaşıyor, bazen yıldızlara, güneşe, gezegenlere dokunacak kadar yakın oluyor, öğrendikleri konunun içinde yaşıyorlar. Böylece öğrendikleri bilgiler kalıcı oluyor.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar, Değerler ve Karakter Eğitimi
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içinde anlayışımız Eğitim bizi geleceğe taşıyacak tek araçtır. İletişim Teknolojilerinin gelişimi ile birlikte öğrenciler veli ve öğretmenlerin dışında, akran gruplarından, televizyondan, yazılı basından, sinemadan ve sanat dünyasının yıldızlarından etkilenmeye başlamıştır. Model sayısının artması, öğrencilerin geçmişe nazaran daha çok seçimle karşı karşıya kalmaları karar alma sürecinde iyiyi seçerken bocalamalarına, akran gruplarının etkisinde kalmalarına neden olmaktadır.
Karar alma sürecinde bireyler inançlarını, değerlerini ve tutumlarını kullanırlar. Değer yargılarını açıklığa kavuşturmuş bireylerin karar vermeleri daha kolay olduğu için öğrencilerin değerlerini açıklığa kavuşturmaları için rehberlik edilmelidir.
Bu kapsamda Ankara Yenimahalle Kampüs Koleji özel ilkokul Eğitim Müfredatımız öğrencilerimizin gelişimi için çok önemli olan Aritmetik ve Dil Becerileri, Yetenek ve Yaratıcılık eğitiminin yanında Değerler ve Karakter eğitimi yetkinliklerini kapsar. Eş Müfredatlı Aktiviteler ile değerler eğitimi vermeye odaklanır, deneyim kazanmalarını destekler ve öğrencileri ;
Değerleri: Alçak gönüllülük, dürüstlük, kibarlık, sadık olmak, sabırlı olmak, saygılı olmak, sorumluluk sahibi ve içten olmak olan
Güvenilir Birey: Doğru ve yanlışı sezebilmede güçlü algıları olan, güçlü ve zayıf yönlerini tanıyan, kararlarını alırken sağduyusunu kullanabilen, adil, bağımsız ve eleştirel düşünen, etkili iletişim kuran, onurlu.
Öz-Düzenlemeli Birey: Kendi öğrenme sorumluluğunu alabilen, bir görevi başarı ile yerine getiren, görevi yerine getirmek için gerçekçi hedefler koyabilen ve etkili stratejiler kullanan, etkililiği ölçmek için öz-takipçi olan, sorgulayan, yansıtan, azimle devam eden.
Aktif Katılımcı: Grupların içerisinde aktif olarak çalışabilen, yeniliklere açık, girişimlerde bulunan, alacağı riskleri hesaplayan, yanlış yapmaktan korkmayan, en iyisi için çabalayan bireyler olarak yarınlara hazırlar.
Nezaket ve görgü Kuralları Eğitimi
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içinde Dünya vatandaşı yetiştirme hedefi olan okulumuzda öğrencilerimiz verdiğimiz nezaket ve görgü kuralları eğitimi ile toplumsal ilişkilerinde sağlıklı iletişim kurmaları için gereken bilgi, beceri ve değerleri kazanabilirler. Öğrencilerimiz selamlaşmadan hediyeleşmeye, hasta ziyaretinden davetlere her türlü toplumsal ilişkide, görgü kurallarını öğrenip iş hayatlarında ve sosyal yaşantılarında daha nitelikli davranışlar ve sağlıklı iletişim becerileri geliştirirler. Okulumuz Nezaket ve Görgü Kuralları eğitimini Eş Müfredatlı Aktiviteler ile de destekler ve öğrencilerin deneyim kazanmalarına odaklanır.
Nezaket ve görgü kuralları eğitiminde aşağıdaki konu başlıklarında eğitim verilmektedir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içinde Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık servisimiz psikolojik açıdan sağlıklı, kendini tanıyan ve düzgün şekilde ifade edebilen, güven duyan bireylerin yetişmesine destek olmaktadır. Kendisini tanıyan, anlayan ve kabul eden birey, çevresinin ve potansiyelinin de farkına varır.
Ankara Yenimahalle özel ilkokullar içinde öğrencilerimizin doğuştan var olan potansiyellerini açığa çıkarabilmeleri ve ‘’kendini gerçekleştirme’’ sürecinde emin adımlarla ilerlemeleri destek, bilgi ve deneyimle olmaktadır. Bu süreçte karşılaşılan eksiklikler ve problemlerde rehber kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.
Ankara Yenimahalle özel ilkokul olarak, öğrencilerimizin "gerçekte olmadıkları" birinin özelliklerine sahip olmaları için uğraşmaları yerine, kendi özelliklerini ve potansiyellerini fark ederek bunlara sahip çıkabilmelerini ve böylece "kendilerini gerçekleştirebilmelerini isteriz. Bu yüzden de öğrencilerimizi sadece belirli özelliklerine göre tanımayı değil, bütüncül ve tüm özelliklerine bakarak değerlendirmeyi önemseriz. Bunun için öğrencinin yanında "bütünün" parçalarından biri olan aileyi de tanımanın ve öğrencilerimizin gelişimini işbirliği içinde desteklemenin gerekliliğine inanırız.
Rehberlik hizmetlerimizi “Öğrenciye Yönelik” ve “Veliye Yönelik” hizmetler olarak iki başlık altında toplayabiliriz.
Öğrenciye Yönelik Rehberlik Hizmetleri
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokul Okula Uyum
Oryantasyon eğitimimiz; Ankara Yenimahalle Kampüs Kolejine yeni başlayan 1. Sınıf ve Nakil gelen öğrencilerimize yeni katıldıkları okulumuzu tanıtmak için yaptığımız hizmettir. Öğrenci ve velilere yönelik program, okul açılmadan bir hafta önce öğrencilerin öğretmenlerini tanımaları, akademik takvim, etkinlikler okulun fiziksel özellikleri ve öğrencinin ihtiyaçlarını nasıl gidereceği hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Bu şekilde öğrenci okula uyum sağlamak için geçireceği zamanı daha verimli kullanarak derslerine çalışabilme imkânı bulur.
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokul Bireysel Danışmanlık
Aniden ortaya çıkan ve acil müdahale gerektiren durumlarda sunulan (Kriz yönelimli); bir danışmalık anlayışından öte, tüm öğrencilerin karşılaştıkları duygusal, sosyal ve akademik alandaki zorlukların çözümü ve kendilerini daha iyi tanıma, yeteneklerinin farkına varmaları konularında her biri ile bireysel düzeyde görüşmeler yapılarak, öğrencilere yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
Önleyici – Koruyucu Rehberlik anlayışıyla da çeşitli olumsuz durumlar ortaya çıkmadan ve bu durumların birey üzerinde oluşturacağı olumsuz sonuçlar görülmeden önlenmesi için kişilik gelişimini destekleyen çalışmalar yürütülür.
Gelişim Takibi (Akademik, Sosyal ve Duygusal Gelişim)
Çoklu zeka kuramına dayanarak öğrencilerimizi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelebilecekleri en yüksek hedeflere hazırlar ve onları; yapabileceklerinin en iyisine değil, istedikleri her şeyi yapabilecekleri motivasyona ve güce ulaştırmayı hedefleriz.
Her bir öğrencimizin gelişim alanına uygun çeşitli envanterler uygulayıp, gözlemler yaparak gelişimsel takipleri sağlanır. Öğrencilerin ihtiyaçları belirlenerek geri bildirimlerde bulunulur.
Ankara Yenimahalle’de özel ilkokul Ölçme - Değerlendirme
- -3. sınıflarda süreç ve performans temelli bir yaklaşım izlenilir. Ölçme sonunda öğrenci performansı hakkında elde edilen veriler yargıda bulunma değil, tanı amaçlı kullanılır. Bu amaç doğrultusunda kontrol listesi, dereceli puanlama anahtarı ve değerlendirme ölçeği şeklinde yapılandırılmış gözlem formlarından yararlanılır.
- Performansları hakkında öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirimler verilir. Eksik ya da hatalı öğrenmelere ilişkin tespitler öğretmen tarafından bireysel olarak desteklenir.
- sınıflarda sürecin yanı sıra sonuç odaklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımı izlenir. Bu sınıf düzeylerinde bilişsel becerilerin ölçülmesinde yazılı sınavlardan yararlanılır. Yazılı sınavlar yapılandırılırken kullanılan ölçütlerin, öğretim programı kazanımlarının bilgi, beceri tür ve düzeyleri ile tutarlı olmasına dikkat edilir.
- Sorular, eski ve yeni bilgilerin birleştirilmesinden oluşur, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla ilişkilendirilerek hazırlanır.
- Dil ve yazma becerilerinin ayrı ayrı veya bütüncül bir şekilde değerlendirilebilmesi için eğitim öğretim yılı sürecinde öğrenci ürün dosyaları ile elektronik portfolyolardan yararlanılır.