OUR NATIONAL AND INTERNATIONAL PROJECT (ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJELERİMİZ)

Stem

Yenimahalle Kampüs Koleji olarak ÇOCUKLAR İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI YETKİNLİK PROGRAMI nı müfredata entegre ederek uygulamaktan onur duyuyoruz. Geçen yıl başlattığımız Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını bu yıl küresel bir müfradat etrafında okulumuzda uygulamaya başladık. 197 ülkenin imzaladığı Paris İklim Anlaşması Eylül ayı içinde Türkiye tarafından onaylandı. Paris İklim Anlaşması' nın kabul edilmesinin ardından toplanan ilk kabine toplantısında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı' nın isminin " Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı" olduğu açıklandı. Ülkemizde iklim değişikliği ile mücadele anlamında bu güzel gelişmeler yaşanırken geçen yıl başlattığımız iklim değişikliği ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda öğrencilerimizde farkındalık oluşturmak ve derslere entegre ederek küresel vatandaşlık noktasında pozitif çözümler üreten bireyler yetiştirmeyi önemsedik ve ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu ülkemizde yaşanan olumlu gelişmelerle bir kez daha anladık. Ankara' da ilk Global Schools Program resmi üyesi aynı zamanda Türkiye' de müfredata SDG amaçlarını entegre ederek bu kapsamda ilk uygulayan okul olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.
Sürdürülebilir kalkınma kavramı, Brundtland Dünya Raporu Çevre ve Kalkınma Komisyonu Raposunda (1987) “Gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğinden ödün vermeden mevcut nesillerin ihtiyaçlarını karşılayan kalkınma” olarak tanımlanmıştır. Global Sustainable Futures topluluğu tarafından desteklenen ve 100 ülkede görünür olan "Çocuklar için Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yetkinlik Programı" ile pandemi sonrası yeni normalde başta iklim değişikliğinin etkileri olmak üzere, 2030 gündemini ilgilendiren 17 küresel probleme, yenilikçi ve sosyal girişimcilik yetkinlikleri ile çözüm üretecek olan çocuklara, 21. yüzyılda ihtiyaç duyacakları bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazandırmayı amaçlamaktayız.
Çocuklarımızın iklim değişikliği ile mücadele etme, eşitsizliği azaltma ve sürdürülebilir küresel geleceği güvence altına almak için sürdürülebilir kalkınma amaçlarındaki ilerlemeyi hızlandırmadaki rolü çok önemlidir. Çocuklarımızın çevrelerindeki dünyada neler olup bittiği ile ilgili daha fazla ilgilenmelerini sağlamaya başlayarak, dünyayı sahiplenmeleri ve anlamaları için fırsatlar sağlamalıyız. Bunun için çocuklarımızın sürdürülebilir kalkınma için küresel gündemin kavramlarına aşina olmaları gerekir. Yani 2030’dan sonra dünyayı çok daha iyi anlamayı sağlayacak becerileri kazanmalıdırlar. Çocuklarımıza daha iyi bir gelecek için küresel amaçlara ve ötesine ulaşma ya da hayal ettikleri geleceği söyleme özgürlüğünü sunmalıyız. Çocuklarımıza yaşadığımız dünyayı şekillendirme şansı ve fırsatı vermeliyiz. Çocuklar bu anlayışı yaşamları boyunca sürdürecekleri ve yaşamları boyunca ailelerine ve tanıştıkları herkesi etkileyebilecek en iyi rol modeldir. Öğrenmeyi, keşfetmeyi severler ve çok yaratıcıdırlar. Bu durumda öğrencilerimiz sürdürülebilir kalkınma amaçlarını öğrendikçe; sınıfta edindikleri bilgilerin, günlük hayat problemlerinin çözümünde ne işe yaradığını anladıkça, aynı zamanda yeni teknoloji ve kariyer fırsatlarını da keşfedebileceklerdir.

Test

Form Gönderimi

Tamam